Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
De bundel Uit één stuk: oefenpakket samengestelde woorden op woord- en zinsniveau omvat ca. 200 bladzijden oefenmateriaal met samengestelde woorden. Het materiaal is oorspronkelijk bedoeld voor het trainen van gehoor en/of spraakafzien (en kan daar nog voor worden gebruikt!), maar de auteurs van KIDS Hasselt hebben het bewerkt, zodat het even goed dienst kan doen in de therapie van articulatie, technisch lezen en algemene taaluitbreiding. Er wordt een grote diversiteit aan zinnen aangeboden waarin de samengestelde woorden zijn verwerkt. Dit biedt kansen om een kindgerichte keuze te maken. (Bron: www.signet.be)
113373.jpg --- Slechthorende kinderen ; onderwijs --- logopedie --- therapiemateriaal --- gehoorstoornissen --- articulatiestoornissen
Choose an application
Een goede zin vormen is vaak moeilijk en onduidelijk voor kinderen. Dit oefenboek staat in het teken van zinsbouw en helpt de kinderen op een speelse en motiverende manier vooruit. Het is zeer gebruiksvriendelijk en al meerdere malen getest en gebruikt door collega-logopedisten.De zinsbouwkoningin is gemaakt op maat van het lerende kind. De kinderen worden gemotiveerd om op een leuke manier een goede zin te vormen. Het oefenboek is opgebouwd van makkelijk naar moeilijker.Ontdek de vele voordelen voor de kinderen en ouders, leerkrachten, zorgleerkrachten, logopedisten,…
Slechthorende kinderen ; onderwijs --- #PBIB:+111.24 --- Nederlands --- Zinsbouw --- 475.24 --- Grammatica (Spraakkunst) --- Nederlands $4KHCA --- zinsbouw --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Lager onderwijs --- Schrijven --- Schoolbooks - Didactic material --- Taal --- basisonderwijs --- basisonderwijs. --- Basisonderwijs. --- Didactics of Dutch --- syntaxis --- Grammar
Choose an application
Uit de literatuur is bekend dat ouders van kinderen met een auditief/communicatieve beperking moeite hebben om normale, taalstimulerende gesprekken met hun kinderen te voeren. Meertalige ouders voelen zich vaak verantwoordelijk voor de spraak- en/of taalproblemen van hun kind en zijn daardoor in de communicatie met hun kind extra onzeker. Daardoor gaan zij soms minder praten met hun kind. Ook professionals zijn vaak onzeker over wat de juiste manier is om een meertalige opvoeding aan te pakken bij een kind met een handicap. Dit boek is bedoeld om deze onzekerheid enigszins weg te nemen. Het biedt handvatten om de advisering aan deze ouders vorm te geven onder meer via achtergrondinformatie over de combinatie van meertalige opvoeding en verschillende handicaps. De professional vindt in dit boek verder ook vragenlijsten, folders en een protocol. Zijn advies krijgt vorm door informatie te verzamelen over de meertalige situatie, de (on)mogelijkheden. (Bron: covertekst)
Orthopedagogics --- Orthopedagogiek --- Orthopédagogie --- #PBIB:+110.81 --- logopedie --- communicatiestoornissen --- gehoorstoornissen --- meertaligheid --- taalontwikkeling --- interculturele communicatie --- 463.8 --- gehoorstoornissen (ler) --- meertalige opvoeding --- taalproblemen --- spraakproblemen --- 100746.jpg --- Meertaligheid --- Slechthorende kinderen ; onderwijs --- Onderwijs : Didactiek : Bijzonder onderwijs : Algemeen --- personen met een auditieve beperking --- orthopedagogiek --- People with mental disabilities --- Means of communication
Choose an application
Taalontwikkeling is een continu proces, dat een leven lang duurt. In dit proces is sprake van taalverwerving en taal leren; twee componenten die onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Kinderen met taalontwikkelingsproblemen hebben specifieke ondersteuning nodig in het ontwikkelen van taal. Met name reflectie op eigen taalgebruik in communicatie biedt gelegenheid vanuit functioneel taalgebruik inzicht te verwerven in inhoud en vorm van de eigen taal. In dit boek wordt de leerkracht en opvoerder steun geboden in het begeleiden van kinderen met taalontwikkelingsproblemen vanuit de visie: taal leren komt voort uit taalverwerving in communicatie. (Bron: www.garant.be)
Psycholinguistics --- taalverwerving --- Didactics of languages --- taaldidactiek --- taalontwikkeling --- taalontwikkelingsstoornissen --- 475.2 --- Begrijpend lezen --- Communicatie --- Lezen --- Taalbeschouwing --- Taalontwikkeling --- Taalproblemen(Kinderen met taalproblemen, Taalstoornisssen) --- 464 --- Aanvankelijk lezen --- Taalproblemen --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Kinderen met leerproblemen --- Didactiek --- Orthodidactiek --- Taalverwerving --- Nederlands --- Spraakproblemen --- Logopedie --- Reflecterend taalonderwijs --- Ervaringsgericht onderwijs --- Ontwikkelingsgericht onderwijs --- Taaldidactiek --- 463.4 --- 104389.jpg --- Nederlandse taal ; buitengewoon onderwijs ; didactiek --- Slechthorende kinderen ; onderwijs --- Taalprobleem --- Spraakprobleem --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Basisonderwijs --- Buitengewoon onderwijs --- Hoger onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Taalonderwijs --- Onderwijs --- Anderstalige --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
In dit boek beschrijven Knoors en Marschark hoe slechthorende en dove leerlingen leren en welke condities dat leren bevorderen. Zij gaan daarbij uit van een ecologische benadering van het onderwijs aan deze leerlingen: zowel kenmerken van de leerlingen zelf als van de onderwijscontext doen ertoe. Voortbouwend op alle beschikbare evidentie uit wetenschappelijk onderzoek over pedagogische en psychologische factoren die het leren van slechthorende en dove leerlingen beïnvloeden, benadrukken Knoors en Marschark keer op keer dat het lesgeven aan deze leerlingen niet identiek is aan het onderwijzen van horende leerlingen.In dit boek verkennen zij in afzonderlijke hoofdstukken factoren die van invloed zijn op het lesgeven aan leerlingen die slecht horen: hun taalvaardigheid en hun cognitieve, sociale en emotionele vaardigheden. Daarnaast komt op basis van wetenschappelijk onderzoek het taal-, lees-, schrijf- en rekenonderwijs aan bod. Ook wordt ingegaan op de belofte die multimediaal, computerondersteund onderwijs inhoudt en op kenmerken van de onderwijscontext en het effect ervan op lesgeven en leren. Het boek benadrukt het belang van passende en voortdurende scholing van leerkrachten van leerlingen die slecht horen. Het overbrugt de kloof tussen wetenschappelijk onderzoek en de onderwijspraktijk en schetst wegen om de opleiding van leerkrachten verder te verbeteren.https://www.standaardboekhandel.be/p/mijn-leerling-hoort-slecht-9789033498282
Orthopedagogics --- personen met een auditieve beperking --- orthopedagogiek --- Slechthorende kinderen ; onderwijs --- Hearing impaired --- Children --- Handbooks, manuals, etc. --- Education --- Aims and objectives --- kinderen --- slechthorende kinderen --- evidence based onderwijs --- Slechthorenden --- Doven --- 376.21 --- Doofheid --- Personen met een auditieve handicap --- Leren --- Lesgeven --- #KVHB:Doofheid; kinderen --- #KVHB:Gehoorstoornissen; kinderen --- 463.2 --- Doven en slechthorenden --- kinderen. --- slechthorende kinderen. --- evidence based onderwijs. --- 37621 --- KVHB:Doofheid; kinderen. --- KVHB:Gehoorstoornissen; kinderen. --- 4632 --- Doven en slechthorenden. --- Auditief gehandicapten --- Gehoorproblemen --- Slechthorende kinderen --- Dove kinderen --- Orthodidactiek --- Didactiek --- Zorgverbreding --- Persoon met een auditieve handicap --- Gehoorprobleem --- Slechthorendheid --- Kind met een auditieve handicap
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|